HS et phénomènes étranges remarquables ici

Les transports et nouveaux transports: énergies, pollution, innovations moteur, concept car, véhicules hybrides, prototypes, dépollution, normes antipollution, taxe. Modes de transport non individuels: transports en commun, organisation, carsharing ou covoiturage. Les transports sans ou avec moins de pétrole.
kistinie
Bon éconologue!
Bon éconologue!
Messages : 357
Inscription : 16/11/09, 09:18




par kistinie » 09/11/10, 14:36

dedeleco a écrit :Autrement plus c'est incompréhensible, plus on a de l'énergie en déraillant dans l'incohérence !!!



Bien dit enfin de la vraie science, Bravo la bobine.
Pour vous et d'autres
http://www.debunkingskeptics.com/characteristics.php


Je reprends

Les 3 forces, magnétiques, électriques et mécaniques sont synchronisées au niveau moléculaire en les agitant séparément, à des fréquences différentes, pour tenir compte des temps de propagation qui sont différents dans l'eau, les métaux et pour chaque type de champs.

C'est si difficile à comprendre ? Visiblement oui.

Bonjour chez vous !
0 x
----------------------------------------------

Penser global ... Agir local
et
Fais le bien, qu'on soit pas emmerdée !

-----------------------------------------------
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
Messages : 9211
Inscription : 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/11/10, 14:59

phrases avec ni queue, ni tête !!

Les 3 forces, magnétiques, électriques et mécaniques sont synchronisées au niveau moléculaire en les agitant séparément, à des fréquences différentes, pour tenir compte des temps de propagation qui sont différents dans l'eau, les métaux et pour chaque type de champs.

agiter comme des grelots !!
temps de propagation sur quelle distance ???
sur l'univers, le système solaire, notre chambre, un atome, lequel, un noyau nucléaire, lequel, la longueur de Planck 10^-40m ??????

Enfin kistinie dévoile sa pensée paranormale :
Scientific Committee to Evaluate PseudoSkeptical Criticism of the Paranormal
http://www.debunkingskeptics.com/index.php

néanmoins il ne déraille pas avec son portefeuille pour acheter pourtant garanti par ebay :
FREE ENERGY FUELLES GENERATOR 5 Kwt AVIG XXI century 40000$
qui a l'air de déraille un peu moins !!
surtout pour pomper du fric !!
AVIG 1-5 kW structure and operation principles

Autonomous nonfuel power generator AVIG refers to the class of nonfuel, self-renewing charging unit for rechargeable impulse inching battery. It is qualitative and full wind and solar panels replacement with one main advantage - there is no dependence on wind and weather conditions.

Electric generator AVIG is a hybrid system converting kinetic and electromagnetic energy into high-pulse current. Selsyn, multipolar, direct rotation, brushless, direct-drive Ukrainian made generator. For AVIG production 1-5 kW generators are used. Rotors are external i.e. rotating general body. Generator case is fully protected against environment. Dust, moist, salts and chemicals have no influence upon apparatus. This important factor points its reliability.

There are magnets - NdFeB – on external rotor diameter, whose field intensity was individually selected, based on generator rotating speed with which flywheel movement inertia develops.

Assembled cramp with coils, pushers and collectors, drivers and optical sensors.

Regenerative rotor rotating system uses module of accelerator coils (8 ohm). Opening time is fixed and compose 1,8 degree independent from rotor rotary speed. “CEMF” (counter electro-magnetic force) used for impulse-character regeneration has height of 350 W. REGENERATIVE EFFICIENCY 300%

Selsyn generator, with externally oriented magnets' north poles provides constant rotation under control of specially configured, accelerating coils.

High-voltage negative peaks on collective coils transfer energy to the batteries to support constant rotation. It’s a brand new approach to Adams’ engine.

Controller’s concept is based on tree capacitor multiplier (1 to 4). Basic circuit was invented in 1919 by Swiss physicist Henry Grainher. Multiplier based controller converts AC or pulsating voltage into high DC voltage. Controller is made of capacitors and diodes ladder. It’s advanced circuit was used by John Cockroft and Ernst Wolton in their research. For that they got Nobel prize in 1951. Inductive high-frequency impulses, in combination with generator's inertia capability allow recharging batteries on revolutions which are ½ of generator's power rating. Controllers operating conditions 0 +25 centigrade degrees. Must be installed indoors. Optionally for wider temperature range airtight controller casing may be ordered.

Up to 8 rechargeable batteries (12V - 200A/h) can be parallel-serial connected to the device. Battery recharge occurs with high-frequency ultra-short impulses (impulse voltage reaches 600V) current strength 0,1 - 0,5 A.

Energy produced by selsyn generator (3х-phase generator) – rotation stimulation of high inertial rotor (generator body) occurs due to impulse stimulation of external coils. Stimulation energy is 100% regenerated in coils system. Connection of consumer load through AVIG controller does NOT lead to coils energy consumption expenditures increase and does NOT slow generator, because energy is gathered from generator clearance.


Mode of operations

Device works in following modes:

Recharge mode. For batteries to supply mode for devices with direct current and stabilized voltage of 48V and up to 2000W power consumption.
Joint action mode. Several generators working for battery charge and thermal load.
Series connection mode. Several generators are connected via series connection to the island inverter associated with central network through producer controller.
Information about AVIG operation.

IMORTANT – simultaneously with Ukrainian made generator AVIG, it is possible to use inverters of any manufacturers. For successful AVIG operation only manufacturer’s AC/DC controller should be used.
IMPORTANT – AVIG works through buffer (rechargeable batteries) only. Use of inverter associated with central network is inefficient.
IMPORTANT – AVIG output can be increased be increase of generators total number. Each 2 generators require 1 controller
IMPORTANT- number of rechargeable batteries can be increased be increasing amount of parallel connected controllers.]


0 x
kistinie
Bon éconologue!
Bon éconologue!
Messages : 357
Inscription : 16/11/09, 09:18




par kistinie » 09/11/10, 15:16

Ma bobinette, vous me trouez le cul !

Chapeau bas ! Moi il m'a fallu 2 jours à temps plein pour comprendre les grandes lignes de ces 20 minutes de vidéos, parcourir les équations en diagonale, vérifier là ou j'avais des doutes ou des lacunes et relier les propositions avec les faits dont j'ai connaissance., et autant dire que je n'ai pas fini


En revanche, il ne vous faut que 20 minutes entre le moment ou je poste un message contenant ces 20 minutes de vidéo gavées de physique moléculaire, et le moment ou vous ouvrez les vannes.
Respect !


Mais plus fort encore, il vous reste du temps pour me faire un délirium sur je ne sais quel produit d'ebay que je dois acheter...

Ca va ou bien ?
0 x
----------------------------------------------



Penser global ... Agir local

et

Fais le bien, qu'on soit pas emmerdée !



-----------------------------------------------
Avatar de l’utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
Messages : 28725
Inscription : 22/08/09, 22:38
Localisation : regio genevesis
x 5538




par Obamot » 09/11/10, 16:37

kistinie a écrit :Vous allez ni me mettre, ni me remettre dans une hypothétique réalité Dedeleco


Ça plane pour elle :mrgreen:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
Messages : 9211
Inscription : 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/11/10, 16:50

J'avais déjà lu des articles sur ce sujet, effet faiblard (logique: relativistes gravitatioels et supraconducteurs, etc..)
difficile à reproduire sans erreurs basiques de mesure faussant tout !!
http://www.scribd.com/doc/861751/Explor ... ing-Oxides
http://en.wikipedia.org/wiki/Eugene_Podkletnov

Repeating the original Podkletnov experiment
has been a major undertaking within the Marshall
Space Flight Center for several years. Confusion
over the original experimental design and the ability
to produce the large superconductors have been the
major problems. Given these problems a much
simpler experimental approach was devised to
investigate the possible gravity connection. This
approach has not been without problems.


Attempted verification

In his 1997 interview by Charles Platt, Podkletnov insisted that his gravity-shielding work has been reproduced[citation needed] by researchers at universities in Toronto and Sheffield, but none have come forward to acknowledge this. The Sheffield work, for one, is now known to have only been intended as partial replication, aimed at observing any unusual effects which might present themselves, as the team involved lacked access to the necessary facilities for producing a large enough disk and the ability to duplicate the means by which the original disk was rotated. Podkletnov counters that the researchers in question have kept quiet "lest they be criticized by the mainstream scientific community".[citation needed] Podkletnov, in fact, visited the Sheffield team in 2000 and advised them on the conditions necessary to achieve his effect - conditions that they never got close to matching [8].

The group at NASA in Huntsville did not finish their attempts to verify Podkletnov's original gravity shielding experiment. Although, two attempts were made to repeat the superconductor rotation experiment, one in house and one through a SBIR. In both cases, large superconductor disks were fabricated. However, in both cases, the funding did not allow for the development of the rotation system needed for the completion of the test. No attempt has been made by NASA to repeat the second impulse experiment.

In a BBC news item, it was alleged that researchers at Boeing were funding a project called GRASP (Gravity Research for Advanced Space Propulsion) which would attempt to construct a gravity shielding device,[9] but a subsequent Popular Mechanics news item stated that Boeing had denied funding GRASP with company money, although Boeing acknowledged that it could not comment on "black projects".[10] A possible solution of this contradiction has been suggested: it is alleged that the GRASP proposal was presented to Boeing, but that Boeing chose not to fund it[11].


Heureusement que les chinois ne sortent pas des trucs si bizarres comme les russes, car il faudrait apprendre à lire le chinois !!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
Messages : 9211
Inscription : 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/11/10, 17:07

Vu que kistinie nous serine avec les énergies libres plus que bizarres, lorsqu'on peut en avoir une perpétuelle garantie si pas conforme, on lui propose d'acheter !!

un délirium sur je ne sais quel produit d'ebay que je dois acheter...

ebay n'a aucun delirium, c'est sonnant et trébuchant garanti par ebay :
http://cgi.ebay.com/FREE-ENERGY-FUELLES ... 3a5fabc317

http://pages.ebay.com/coverage/index.html
What does eBay Buyer Protection cover?

eBay Buyer Protection covers items purchased on eBay with eligible payment methods that are not received or not as described in the listing. Some purchases aren't covered, including items listed or that should be listed in the Motors (except for Parts and Accessories) and Real Estate categories, and most prohibited or restricted items. Most Business and Industrial categories are covered by eBay Buyer Protection. Remember, eBay Buyer Protection doesn't cover fraudulent charges or most cases of buyer remorse. Also, items must be purchased on the U.S. eBay.com website to qualify for eBay Buyer Protection coverage, and are covered for 45 days from the date of payment. Purchases made on Half.com and classified listings on eBayclassifieds.com or eBay.com, or items purchased on the eBay Digital Music Center aren't covered. Generally, you must pay for the item in one lump sum to be covered.
0 x
kistinie
Bon éconologue!
Bon éconologue!
Messages : 357
Inscription : 16/11/09, 09:18




par kistinie » 09/11/10, 17:25

Le délire, est de me croire comme au point d'acheter une copie de SG BEDINI à 6 fois le prix, environ. Rien de plus bobinou.

http://johnbedini.net/
0 x
----------------------------------------------



Penser global ... Agir local

et

Fais le bien, qu'on soit pas emmerdée !



-----------------------------------------------
Avatar de l’utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
Messages : 3547
Inscription : 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/11/10, 17:37

[Quote = "Obamot"] [i] "J'affirme l'inexistance" [/ i] de l'Hypothèse selon laquelle Quelqu'un serait en Mesure de le faire à ta place: cheesy: [/ quote]

Je ne comprends pas le sens de l'affirmation "de l'inexistence d'une hypothèse". Chacun peut faire les hypothèses qu'il veut, à condition bien sûr de preciser que ce ne sont que hypothèses et non des certitudes.
Mes neurones rabougris auraient besoin d'explications ...
Dernière édition par Cuicui le 09/11/10, 17:58, édité 1 fois.
0 x
Avatar de l’utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
Messages : 28725
Inscription : 22/08/09, 22:38
Localisation : regio genevesis
x 5538




par Obamot » 09/11/10, 17:55

Ça ne m'avais pas échappé! En fait je voulais rectifier... mais finalement j'ai décidé de laisser... Car dans cette sorte de contexte qui frise la mauvaise foi, et dans lequel certains jouent avec les mots pour masquer leurs carrences, ça me faisait juste ...marrer :mrgreen:

Par ailleurs, une aurtre raison pour laquelle ce n'est pas si faux, est que si "chacun peut faire les hypothèses qu'il veut", il a aussi le droit d'en exclure, et je revendique ce droit, moi aussi!

...et je l'ai fait à juste titre. Personne ne peut en effet combler tes lacunes à ta place*.

CQFD !

* ni quiconque à ma place pour les miennes...
0 x
Avatar de l’utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
Messages : 3547
Inscription : 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/11/10, 17:57

Je ne comprends toujours pas (s'cuse, mes neurones sont ce qu'ils sont)
- Peux-tu préciser pour les carences ?
- Ce n'est pas parce quelqu'un ne fait pas une hypothèse que cette hypothèse est inexistante, vu que quelqu'un d'autre peut très bien la faire.
- Je suppose que nous pouvons nous entr'aider à combler nos lacunes, non ? Sinon, ce forum ne serait qu'un dialogue de sourds.
Dernière édition par Cuicui le 09/11/10, 18:25, édité 4 fois.
0 x

Revenir vers « Nouveaux transports: innovations, moteurs, pollution, technologies, politiques, organisation... »

Qui est en ligne ?

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur inscrit et 184 invités